Obsah bez hodnoty je jen balast

Obsah bez hodnoty je jen balast

Každý den na nás útočí 10 000 reklamních sdělení. Jaká je pravděpodobnost, že se tímto přetlakem dostanete zrovna to vaše sdělení do hlavy zákazníka, který o něj navíc vůbec nestojí?

Všichni to známe. Reklama se na nás valí, kudy může. Z rádia, televize, billboardů, internetu. My se jí snažíme vyhýbat, jak je to jen možné. Přepínáme v autě rádio, jakmile začne reklamní blok. Pouštíme si film ze záznamu, jen abychom mohli přetočit reklamní přestávky. Ten příval bannerů už vůbec nevnímáme – trpíme „bannerovou slepotou“, nebo si rovnou nainstalujeme AdBlock. Náš mozek se zkrátka brání všem těm marketingovým nabídkám od všech možných značek, abychom se z toho zkrátka a dobře nezbláznili.

Co na to marketéři? Přidávají a přidávají. Kupují další a další „GRPy“, aby právě to jejich sdělení bylo to, které se protlačí až do naší hlavy.

Je to opravdu efektivní? Vyplatí se neustálé obtěžování nevyžádanými informacemi? Je to cesta, jakou si značka vybuduje opravdu pozitivní vztah se svým zákazníkem?

Případně – máme jinou možnost?

Samozřejmě, že ano. Je to správně připravený obsahový marketing, díky kterému přinášíme našim zákazníků skutečnou hodnotu. Ať už je to ve formě studie s „tvrdými daty“ nebo jen inspirativní fotografie outfitu na zítřejší den.

Správně vystavěný obsah totiž zákazníka neobtěžuje, ale přináší mu relevantní a zajímavé informace v okamžiku, kdy je připravenn je vnímat.

Abychom však toto dokázali, musíme na začátku celého procesu tvorby přesně zmapovat, jaké má náš klient potřeby. Musíme investovat dostatečný čas na zkoumání a pochopení našich zákazníků, na jehož konci dokážeme definovat konkrétní typické zákaznické persony a jejich tzv. „insighty“ neboli vhledy. Jen na jejich základě pak dokážeme definovat koncept (misi) neboli DNA hodnoty tvořeného obsahu pro zákazníka a začít vytvářet obsah, který zákazník ohodnotí a bude chtít konzumovat.

Dobrým příkladem tako připraveného obsahu je newsletter Espresso od Forbesu. Na začátku projektu byla řada hloubkových rozhovorů se zákazníky. Na základě toho pak vzniklo Espresso, které vám každé ráno po sedmé přinese „výtah“ toho nejzajímavějšího co se aktuálně děje. Díky tomu, že takto připravený obsah perfektně sedí na potřebu zákazníků, dosahuje báze odběratelů fantastického čísla 35 tisíc a denně roste. Skvělá práce!

Přestaňme tedy zákazníky vyrušovat a začněme společně daleko více přemýšlet nad tím, jak jim můžeme pomoci v jejich životě. Není totiž nic horšího než vytvořit něco, o co žádný zákazník nestojí a co kdyby nevzniklo, byl by svět o něco krásnější.

Obsahový marketing
Sdílet:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Svezte se s námi na vlně úspěchu.

Chcete rozjet velké věci? Protože my ano!