Blog

Skvělým obsahem to teprve začíná!

Skvělý obsah (relevantní, zajímavý, poutavě napsaný) je nutnou podmínkou kvalitního obsahového marketingu. Ale pouze skvělý obsah nestačí. Internet je plný výborného obsahu: videa, články, příspěvky na sociálních sítích, infografiky, … Ale jen malé části se podaří dostat v dostatečné míře ke čtenářům. Množství obsahu na internetu roste rychleji než počet uživatelů, organický dosah se neustále snižuje. Proto roste význam placené distribuce.

Obsahový marketing často používá pravidlo 10/20/70. Věnujte 10 % rozpočtu na zjištění potřeb cílové skupiny, na analýzy, práci s daty, nastavení KPIs. Dalších 20 % rozpočtu investujte do obsahu. Zde platí jednoznačné pravidlo – kvalita je více než kvantita. Jeden vynikající článek je více než deset průměrných. A konečně posledních 70 % dejte na distribuci obsahu. Jen tak získáte tu správnou páku na efektivitu kampaní, kdy rozmělníte 30 % fixních nákladů na požadované ukazatele (čtenost, vyplnění formuláře, lead, konverze, …).

Efektivní distribuce je klíčová pro úspěch obsahového marketingu. Jaké máme možnosti? Vždy záleží na cílech. A samozřejmě celkovém business kontextu 😊. Níže uvádím neúplný výčet nejčastějších možností:

 

1. Nativní reklama: Seznam.cz, Strossle a mnohé další společnosti nabízí nenásilné, neagresivní, uživatelsky přívětivé formáty, ve kterých se reklama zobrazuje v designu stránek a zůstává přirozenou součástí stránek. Využívá pozornosti čtenáře, který se nachází v módu „konzumace obsahu“, chce se dozvědět nové informace. Pokud ho zaujmete příběhem, benefitem, chytlavým obrázkem, čtenář rád klikne a je ochoten věnovat nadprůměrné množství času vašemu obsahu. Reklamní sdělení pak vstřebává přirozeně a nenásilně.

Nativní reklama je výborným způsobem pro nastolování nových témat, představování nových služeb, vysvětlování náročnějších benefitů a produktů.

Fungování nativní reklamy

(zdroj: Strossle)

 

                 

Ukázky nativní reklamy – reklama je přirozenou součástí stránek

(zdroj: Strossle, Seznam.cz – homepage)

 

2. Facebook jako zástupce sociálních sítí: kampaněmi na Facebooku lze získat velmi levnou návštěvnost, ale většinou s mizernými ukazateli kvality návštěvnosti (měřeno třeba PV/V, které se málokdy dostane přes hodnotu 1,5). Facebook je platforma, ze které uživatelé odskakují na obsah, a rychle se vrací zpět. Facebook je díky ceně velmi vhodný na připomínání.

3.  Vyhledávače (Google, Seznam.cz): funguje skvěle na konverze. Tato vlastnost bývá vykoupena vysokou cenou. Funguje ve chvíli, kdy oslovujeme uživatele, kteří jsou podle modelu See Think Do Care ve fázi THINK a velmi blízko DO.

Jaké je tedy doporučení pro distribuci obsahu? Mix výše uvedeného, na základě obchodního modelu, cílové skupiny, cílů, finančních parametrů. Neopomínejte však nativní reklamu, která je sice v počátcích, ale představuje velmi účinný nástroj pro kvalitativně silnou distribuci obsahu. Jejím využitím získáte náskok před konkurencí.

Patrik Mališ, Strossle

Trackback URL https://www.contexto.cz/skvelym-obsahem-to-teprve-zacina/trackback/

0 komentářů

Přidat komentář: