Jacobs Douwe Egberts je přední světová společnost zaměřená na kávové produkty. Na trhu jde o zavedenou a uznávanou značku a její produkty má ráda většina konzumentů po celém světě. Společnost má také svou B2B sekci – Jacobs Douwe Egberts Professional (JDEP), která nabízí kávové řešení do kanceláří, hotelů, kaváren, restaurací a barů atd.
Když jsme JDEP v roce 2018 oslovili s nabídkou spolupráce, využívali klasický způsob získávání nových zakázek – tedy tzv. „studenou kliku“, kdy se jejich obchodní zástupci snažili ve svém regionu dovolat přes recepce až k osobě, které by kávové řešení mohla mít na starosti. Úspěšnost tohoto způsobu akvizice nebyla nijak velká, a proto jsme navrhli využít ke generování leadů (nových kontaktů) právě online marketing. Velká výhoda, oproti stávajícímu způsobu kontaktování, je ta, že obchodník už dostává kontakty „předehřáté“. Tedy kontakty na osoby, které zájem o nabídku či produkty samy projevily, a proto je tam větší pravděpodobnost úspěchu.
Čím jsme začali?
Na začátku byla potřeba provést audit všech stávajících aktivit, nástrojů a procesů, které byly pro akvizici nových kontaktů využívány a na základě toho navrhnout moderní přístup k „lead generation“.
Součástí našeho auditu bylo zhodnocení:
Jak jsme postupovali?
Po podrobném auditu jsme navrhli postup, který pracuje s optimálním mixem výše zmíněných nástrojů.
Jaký byl výsledek:
Už první aktivity na sociálních sítích ukázaly, že dobré cílení a správně zvolená komunikace dokáže generovat potenciální zájemce. V pilotním prvním měsíci jsme dokázali vygenerovat desítky leadů. Společně s klientem jsme následně nastavili parametry, podle kterých jsme začali třídit leady na relevantní a nerelevantní a nyní již plánujeme a pracujeme pouze s leady relevantními (nejde nám o kvantitu, ale o kvalitu).
Následné spuštění nového webu a PPC kampaní jen potvrdilo, že i pro tento segment, zaměřený na B2B, jsou v online prostředí noví potenciální klienti. Během prvního půl roku jsme se dostali na přední pozice ve vyhledávačích a spustili jsme i obsahové kampaně.
Díky správnému cílení jsme zvýšili návštěvnost webu a přivedli na něj relevantní publika. Výsledkem byly vyšší desítky nových kontaktů potenciálních zájemců o služby / produkty, které jsme tak obchodním zástupcům klienta doručili „na zlatém podnose“.
Zajímalo by vás, jak můžete pomocí online marketingu oslovit nové potenciální zákazníky? A jak v tomto směru předběhnout konkurenci? My víme, jak na to. Proto se nám neváhejte ozvat a využijte první, nezávazné konzultace zdarma.
Z pozice majitelů byznysů je ale spíše než zevrubná znalost důležitý přehled. Pojďme se podívat na minimum důležité pro to,…
Twitter/X vs WeChat : Příležitosti a hrozby pro západní svět Před pár měsíci jsme byli svědky rebrandingu sociální sítě Twitter,…
Marketingová Strategie: Klíč k Úspěchu ve Světě Podnikání V dnešním dynamickém světě podnikání není marketing jen o prodeji produktů či…
Nahradí AI práci reklamních agentur? Artificial intelligence (AI) neboli umělá inteligence. Téma, které se v poslední době hodně skloňuje. V tomto článku…
Relativně nedávno jsem byl hostem jednoho z tzv. externích boardů, kde se scházejí ředitelé firem, a bohužel se všichni shodli,…
I přes aktuální situaci, válku na Ukrajině, růst inflace atd. se dá očekávat, že letošní Vánoce budou v e-commerce opět…