I přes aktuální situaci, válku na Ukrajině, růst inflace atd. se dá očekávat, že letošní Vánoce budou v e-commerce opět silné. Dle průzkumu společnosti Heureka, který se dotazoval dvou tisíc respondentů plánuje všechny či většinu dárků na internetu pořídit 60% lidí. Jen 2% na internet vůbec nenavštíví. Takřka dvě třetiny dotazovaných plánují letos za vánoční dárky utratit podobně, nebo dokonce více peněz než v loňském roce. Nejčastěji to bude mezi 5 až 10 tisíci korun.
Rostoucí ceny energií a již zmíněné faktory, které se promítají do cen produktů ovlivňuje spíše frekvenci nákupů zákazníků. Nárůst pociťují klienti, kteří měli v této době omezené možnosti (zájezdy, ubytování, atd.). Naopak obory, které jsou vázané na kamenné pobočky zaznamenávají patrný odliv uživatelů do offline nákupů (např. nábytek, zboží pro kutily, potraviny..).
E-shopy, které mají dobře zvládnutý objednávkový proces pro mobilní telefony vyhrávají, jelikož trend mobilních nákupů a plateb je výrazně rostoucí. Vzhledem k celkovému ekonomickému tlaku bude pro zákazníky daleko důležitější, zda při vrácení dostanou peníze rychle zpět a budou je tak moci použít v rámci svého osobního cash flow pro další nákup a nebo ne. Daleko důležitějším se tak stanou komentáře a hodnocení jednotlivých eshopů včetně počtu hvězdiček. „Úspěch tedy mohou očekávat ty e-shopy, které nabídnout dostatečnou šíři nabídky (zásobu zboží) za relevantní cenu s jistotou servisu na úrovni rychlého doručení a případného vrácení peněz. Tuto kombinaci budou zřejmě zákazníci preferovat při finálním rozhodnutí kde nakoupit,“ zdůrazňuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto.
Za prvé budou lidé o nákupu přemýšlet jinak. Je jasné, že vzhledem k situaci budou daleko více hledat skutečně výhodné nabídky. Vědí totiž, že rozdíly v ceně mohou být opravdu výrazné. I proto se dá očekávat, že s hledáním stráví daleko více času a budou procházet více možných e-shopů. Pro e-shopy to znamená, že hlídání cen a práce s cenovými srovnávači bude klíčovým parametrem pro překlopení návštěvnosti do tržeb.
Dá říci, že můžeme očekávat, že zákazník bude pod finančním tlakem současné situace směrem k eshopům daleko náročnější a méně loajálnější. Nelze tedy spoléhat na předešlou dobrou zkušenost, a že díky té zákazník přimhouří očko a něco promine. „Po dobré zkušenosti se možná vrátí, ale jakmile si nebude jist, že nabídka a servis bude perfektní, velmi rychle půjde nakoupit jinam,“ uzavírá Tomáš Vacek partner reklamní agentury Contexto.
Zdroj: https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/predvanocni-nakupovani-behem-krize-jak-to-vidi-firmy-a-prodejci_559903.html
Autor: redakce Týden.cz
Z pozice majitelů byznysů je ale spíše než zevrubná znalost důležitý přehled. Pojďme se podívat na minimum důležité pro to,…
Twitter/X vs WeChat : Příležitosti a hrozby pro západní svět Před pár měsíci jsme byli svědky rebrandingu sociální sítě Twitter,…
Marketingová Strategie: Klíč k Úspěchu ve Světě Podnikání V dnešním dynamickém světě podnikání není marketing jen o prodeji produktů či…
Nahradí AI práci reklamních agentur? Artificial intelligence (AI) neboli umělá inteligence. Téma, které se v poslední době hodně skloňuje. V tomto článku…
Relativně nedávno jsem byl hostem jednoho z tzv. externích boardů, kde se scházejí ředitelé firem, a bohužel se všichni shodli,…
Před pár lety byl home office brán spíše jako nadstandard, dnes jde již o běžný způsob práce v mnoha českých firmách. Přesto…