E-commerce

Předvánoční nakupování během krize: jak to vidí firmy a prodejci

I přes aktuální situaci, válku na Ukrajině, růst inflace atd. se dá očekávat, že letošní Vánoce budou v e-commerce opět silné. Dle průzkumu společnosti Heureka, který se dotazoval dvou tisíc respondentů plánuje všechny či většinu dárků na internetu pořídit 60% lidí. Jen 2% na internet vůbec nenavštíví. Takřka dvě třetiny dotazovaných plánují letos za vánoční dárky utratit podobně, nebo dokonce více peněz než v loňském roce. Nejčastěji to bude mezi 5 až 10 tisíci korun.

Rostoucí ceny spíše ovlivní frekvenci nákupů

Rostoucí ceny energií a již zmíněné faktory, které se promítají do cen produktů ovlivňuje spíše frekvenci nákupů zákazníků. Nárůst pociťují klienti, kteří měli v této době omezené možnosti (zájezdy, ubytování, atd.). Naopak obory, které jsou vázané na kamenné pobočky zaznamenávají patrný odliv uživatelů do offline nákupů (např. nábytek, zboží pro kutily, potraviny..).

Zdroj: https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/predvanocni-nakupovani-behem-krize-jak-to-vidi-firmy-a-prodejci_559903.html

Autor: redakce Týden.cz

Nejnovější příspěvky

Jak podchytit SEO pro svůj byznys a nezbláznit se z toho.

Z pozice majitelů byznysů je ale spíše než zevrubná znalost důležitý přehled. Pojďme se podívat na minimum důležité pro to,…

11. října 2023

X vs WeChat

Twitter/X vs WeChat : Příležitosti a hrozby pro západní svět Před pár měsíci jsme byli svědky rebrandingu sociální sítě Twitter,…

25. září 2023

Marketingová strategie

Marketingová Strategie: Klíč k Úspěchu ve Světě Podnikání V dnešním dynamickém světě podnikání není marketing jen o prodeji produktů či…

14. září 2023

Nahradí AI práci reklamních agentur?

Nahradí AI práci reklamních agentur?  Artificial intelligence (AI) neboli umělá inteligence. Téma, které se v poslední době hodně skloňuje. V tomto článku…

1. února 2023

V krizi je marketing důležitější než kdy jindy: aneb nebojte se sdílet podnikatelské riziko.

Relativně nedávno jsem byl hostem jednoho z tzv. externích boardů, kde se scházejí ředitelé firem, a bohužel se všichni shodli,…

1. ledna 2023

Budou muset zaměstnavatelé platit svým zaměstnancům za home office?

Před pár lety byl home office brán spíše jako nadstandard, dnes jde již o běžný způsob práce v mnoha českých firmách. Přesto…

15. listopadu 2022