Upřímně? Nebylo to vůbec jednoduché rozhodnutí. Dlouho jsem si říkal, proč zakládat další agenturu, vždyť trh je téměř přesycen. Potom jsem si však vzpomněl na svízelnou situaci, když jsem sám byl na klientské straně a hledal tu správnou agenturu. Takovou, která by dokázala opravdu obchodně přemýšlet, měla reálný vhled do byznysu a také ambici skutečně prodávat klientův produkt. To byl základní impuls pro vznik Contexta.
Sice jsem pracoval 14 let v reklamě, ale když vstoupíš na „druhý břeh“, zažiješ najednou intenzivní zodpovědnost za „reálný byznys“. Je to zásadní změna optiky.
Ano. Taky. Zjednodušeně se dá říct, že agenturu stavíme na třech základních pilířích. Tím prvním je perfektní znalost nástrojů online marketingu včetně pokročilých nástrojů marketingové automatizace. Což je samozřejmě základ, který dnes ovládají všechny kvalitní agentury. To, čím se od nich odlišujeme, jsou další dva pilíře.
Primárně je to znalost práce se značkou a na základě toho tvorba kvalitního obsahu komunikace. A to my, díky rokům stráveným prací s klasickou marketingovou komunikací a budováním značek, umíme velmi dobře.
To je právě ten zmiňovaný přesah mimo komunikaci do celkového byznysu klienta. Schopnost vžít se reálně do jeho situace, pochopit ji, podívat se na celkový kontext a příležitosti pro rozvoj. Konečně proto jsme si dali jméno Contexto. Jsme hodně obchodně orientovaní. Vždy se v rámci našich aktivit snažíme testovat, abychom zjistili, které řešení je to nejefektivnější, a to pak škálujeme. Konečně na názornou ukázku našeho přemýšlení a práce je možné se podívat v case study našeho klienta Esennce.
Nechci samozřejmě generalizovat. Nicméně od řady potenciálních klientů slýchám, že online marketing zkoušeli a nefungovalo to, protože: „Přišli lidé z nějaké agentury, řekli, že stačí začít dělat PPC nebo Facebook a bude to.“ No, a ono nic. Je nutné daleko více přemýšlet o cílové skupině, jejích potřebách, reálné kvalitě produktu, pochopit přesně business model a vše pak promítnout do stavby komunikace.
Velmi dobře, řekl bych. Naše orientace na obchod a růst je samozřejmě blízká každému manažerovi, který je zodpovědný za obchodní výsledek společnosti. To, čím však často zaskočím potenciální klienty, je míra koncepčnosti, s níž se snažíme k řešení přistupovat. Na začátku každé spolupráce pokládám klientům sadu mých deseti otázek, na které potřebujeme znát odpovědi, abychom mohli začít přemýšlet, jak jim pomoci s dalším růstem byznysu. Ta úplně první, kterou položím, zní: „O co by svět přišel, kdyby vaše značka neexistovala?“
O agenturu, která skutečně dokáže svým klientů pomáhat v nastartování trvale udržitelného růstu.
Z pozice majitelů byznysů je ale spíše než zevrubná znalost důležitý přehled. Pojďme se podívat na minimum důležité pro to,…
Twitter/X vs WeChat : Příležitosti a hrozby pro západní svět Před pár měsíci jsme byli svědky rebrandingu sociální sítě Twitter,…
Marketingová Strategie: Klíč k Úspěchu ve Světě Podnikání V dnešním dynamickém světě podnikání není marketing jen o prodeji produktů či…
Nahradí AI práci reklamních agentur? Artificial intelligence (AI) neboli umělá inteligence. Téma, které se v poslední době hodně skloňuje. V tomto článku…
Relativně nedávno jsem byl hostem jednoho z tzv. externích boardů, kde se scházejí ředitelé firem, a bohužel se všichni shodli,…
I přes aktuální situaci, válku na Ukrajině, růst inflace atd. se dá očekávat, že letošní Vánoce budou v e-commerce opět…