Online komunikace potřebuje kontext a Contexto

Online komunikace potřebuje kontext a Contexto

Tomáš Vacek již více než rok stojí v čele online agentury Contexto, kterou založil. Tento krok je jeho velkým návratem ze strany klientské zpět do agenturních vod, což není zcela běžný jev. Co ho vedlo k založení Contexta, jak hodnotí trh online agentur a o co by svět přišel, kdyby Contexto neexistovalo, o tom všem se rozpovídal. 

Tomáši, ty jsi dlouhé roky působil v reklamní branži, pak jsi na sedm let odešel na klientskou stranu a najednou je tu Contexto. Co tě k této změně směru – po tolika letech mimo agentury – vedlo?   

Upřímně? Nebylo to vůbec jednoduché rozhodnutí. Dlouho jsem si říkal, proč zakládat další agenturu, vždyť trh je téměř přesycen. Potom jsem si však vzpomněl na svízelnou situaci, když jsem sám byl na klientské straně a hledal tu správnou agenturu. Takovou, která by dokázala opravdu obchodně přemýšlet, měla reálný vhled do byznysu a také ambici skutečně prodávat klientův produkt. To byl základní impuls pro vznik Contexta.

V čem spočíval tvůj problém najít ideální agenturu, která podporuje růst značky, ale i prodeje? Co agenturám chybí?

Sice jsem pracoval 14 let v reklamě, ale když vstoupíš na „druhý břeh“, zažiješ najednou intenzivní zodpovědnost za „reálný byznys“. Je to zásadní změna optiky.  

To je tedy to, v čem by mělo být Contexto jiné? Tato, řekněme, empatie, pokud jde o klientovy zájmy a pocity?

Ano. Taky. Zjednodušeně se dá říct, že agenturu stavíme na třech základních pilířích. Tím prvním je perfektní znalost nástrojů online marketingu včetně pokročilých nástrojů marketingové automatizace. Což je samozřejmě základ, který dnes ovládají všechny kvalitní agentury. To, čím se od nich odlišujeme, jsou další dva pilíře.

Které to jsou? 

Primárně je to znalost práce se značkou a na základě toho tvorba kvalitního obsahu komunikace. A to my, díky rokům stráveným prací s klasickou marketingovou komunikací a budováním značek, umíme velmi dobře.

A třetí pilíř? 

To je právě ten zmiňovaný přesah mimo komunikaci do celkového byznysu klienta. Schopnost vžít se reálně do jeho situace, pochopit ji, podívat se na celkový kontext a příležitosti pro rozvoj. Konečně proto jsme si dali jméno Contexto. Jsme hodně obchodně orientovaní. Vždy se v rámci našich aktivit snažíme testovat, abychom zjistili, které řešení je to nejefektivnější, a to pak škálujeme. Konečně na názornou ukázku našeho přemýšlení a práce je možné se podívat v case study našeho klienta Esennce.

A ty si myslíš, že podobnou nabídku ostatní online agentury na trhu nemají?  

Nechci samozřejmě generalizovat. Nicméně od řady potenciálních klientů slýchám, že online marketing zkoušeli a nefungovalo to, protože: „Přišli lidé z nějaké agentury, řekli, že stačí začít dělat PPC nebo Facebook a bude to.“ No, a ono nic. Je nutné daleko více přemýšlet o cílové skupině, jejích potřebách, reálné kvalitě produktu, pochopit přesně business model a vše pak promítnout do stavby komunikace.

Teď jen jestli klienti, včetně těch potenciálních, cítí rozdíl…

Velmi dobře, řekl bych. Naše orientace na obchod a růst je samozřejmě blízká každému manažerovi, který je zodpovědný za obchodní výsledek společnosti. To, čím však často zaskočím potenciální klienty, je míra koncepčnosti, s níž se snažíme k řešení přistupovat. Na začátku každé spolupráce pokládám klientům sadu mých deseti otázek, na které potřebujeme znát odpovědi, abychom mohli začít přemýšlet, jak jim pomoci s dalším růstem byznysu. Ta úplně první, kterou položím, zní: „O co by svět přišel, kdyby vaše značka neexistovala?“

Tomáši, o co by svět přišel, kdyby nebylo Contexto?

O agenturu, která skutečně dokáže svým klientů pomáhat v nastartování trvale udržitelného růstu.

Děkuji za rozhovor

Rozhovory
Sdílet:

Máte zájem o spolupráci?

Napište nám nebo zavolejte na +420 603 459 844.