Tvořme obsah, který vydělává

Tvořme obsah, který vydělává

Máte web? Blog? Firemní Facebook nebo snad Instagram? Vytváříte pro tyto komunikační kanály obsah – články, posty, videa? Víte, že je to k něčemu nebo to děláte, protože se to teď tak dělá? Pojďme si to společně projít.

V dnešní době se bez webové prezentace a komunikace s klienty na sociálních sítích málokdo obejde. Zřejmě nikdo si při hledání produktu či služby nejde otevřít staré dobré papírové Zlaté stránky, ale spíš jde hledat na web.
Každá rozumná společnost tudíž investuje do své on-line prezentace. Otázka však je, jestli se jedná opravdu o investici či jen o tvorbu spousty nesrozumitelného balastu, který zákazníkovi ani společnosti nic nepřináší. To totiž nejsou investované, ale vyhozené peníze.
Jak tedy k tvorbě obsahu na webu a sociálních sítích přistoupit, aby to byla opravdu investice? Ideálně neopominout tři hlavní pilíře:
1. Detailně monitorovat chování cílové skupiny a její potřeby ve vztahu k vaší značce.
2. Na základě identifikovaných potřeb definovat přínos obsahu pro každou z fází rozhodovacího procesu.
3. Veškerý vytvořený obsah měřit. Jen tak budete vědět, že čas (mzdové a externí náklady), který tomu vaši lidé věnují, je opravdovou investicí.

Z vlastní zkušenosti mohu doporučit metodiku: SEE – THINK – DO – CARE. V rámci té si přehledně definujete:

– Co zákazník řeší
– Jaký přínos očekává od značky
– Vaše řešení naplnění potřeby
– Komunikační kanál v rámci, kterého dojde k předání informace
– KPI’s pro měření výkonu tvořeného obsahu

Při následné realizaci plánu nastavujte priority v opačném pořadí fází. Tedy CARE – DO – THINK – SEE. Není totiž efektivní investovat peníze do drahé akvizice zákazníků ve fázích SEE a THINK, když vám pak zákazníci v klíčovém okamžiku rozhodování utečou ke konkurenci, nebo se po negativní zkušenosti již nikdy nevrátí. A to nechcete.
Jen díky tomuto metodickému přístupu budete opravdu vědět, že nevytváříte obsah na web „jen proto, že se to dnes tak dělá“, ale proto, že skutečně investujete do vztahu s vašim zákazníky a že jim dodáváte hodnotu, kterou potřebují. A oni se k vám za odměnu budou opakovaně vracet a nakupovat.
Pokud byste s výše uvedeným potřebovali pomoci, určitě se na nás obraťte, protože my naučíme váš obsah vydělávat.

Obsahový marketing
Sdílet:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Svezte se s námi na vlně úspěchu.

Chcete rozjet velké věci? Protože my ano!