Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. Ta je ale až to poslední, říká marketér Tomáš Vacek

Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. Ta je ale až to poslední, říká marketér Tomáš Vacek

Marketingu se věnuje už čtvrt století. „Před pětadvaceti lety byl marketing v některých věcech o něčem jiném, ale v některých věcech je pořád o tom samém. Pořád je to o zákazníkovi, jeho potřebách, o tom, co se mu líbí, a jakým způsobem mu to prodat. Klíčový je obsah, kreativita. Na tom se nic nezměnilo,” vyjmenovává Tomáš Vacek, který byl ranním hostem na Rádiu ZET.

„Výrazně se ale změnilo, kde lidi oslovujeme. Tenkrát jsme byli čistě offlineoví. Když jsem začínal, s klienty jsme si posílali faxy. Tehdy to byla relativní novinka. Primárně to bylo o tištěné inzerci, televizi a billboardech. Nic se do médií nepředávalo digitálně, ale na filmech, později na velkých disketách, kterým se říkalo jaz,” vzpomíná Vacek. Dodává, že dnes je všechno většinou o onlineových nástrojích. „Všichni jsme se museli posunout a ty věci se naučit. Musíme umět komunikovat s lidmi tam, kde se komunikace odehrává.”

Podle Vacka mají dnes lidé pocit, že vše nahradí online nástroje. „Pokud ale nemáte dobrý obsah, strategii a kreativitu, stejně to nebude fungovat. Pokud mám špatný produkt, s největší pravděpodobností z toho nikdy nevyždímu efektivní komunikaci. Pokud si myslíme, že na produktu něco není v pořádku, ať produkt samotný nebo nastavení ceny, tak to je to první, co s klientem řešíme, když se začínáme bavit o reklamě,” vysvětluje marketér. „Pro spoustu lidí marketing rovná se reklama. To tak není. Reklama je až to poslední, co jako markeťák řeším,” uzavírá Tomáš Vacek.

Autorka: Yvetta Hynčicová, Radio ZET

Rozhovory
Sdílet:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Svezte se s námi na vlně úspěchu.

Chcete rozjet velké věci? Protože my ano!